onsdag 11 februari 2015

Äntligen färdig!

Då blev koftan klar till slut! Jag har invigt den på jobbet och fått positiva kommentarer beträffande mitt färgval! Kollegerna tycker sig bli glada när de ser alla färgerna. Det blir jag med! Fastän det är tvåtrådigt garn är det väldigt varmt med koftan. Jag fick snabbt en beställning av äldsta dotten som önskar sig en tröja, fast diskret och absolut inte randig! Jag funderar på en grå med flätor i raglanökningarna. Jag är också sugen på en annan hals. Just nu teststickar jag koftan Sydkoster av Madéleine Berg. Jättekul stickning med en väldigt klädsam halsringning! Mönster kommer på Ravelry! 

2 kommentarer:

  1. Teststickar också Sydkoster, blir en väldigt fin kofta.
    Hoppas man lyckats välja rätt storlek.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir spännande! Jag har precis börjat, men gillar kragen jättemycket!

      Radera