fredag 2 januari 2015

Ärmen på tur!

Vem kunde ana att jag hade så mycket restgarn? .... Det blir en mycket färgglad kofta! Ju mer jag stickar desto djärvare färgkombinationer. Jag börjar längta efter en enfärgad stickning. Eller mönsterstickade vantar............ Jag började sticka ena ärmen med rundsticka, men gav upp. Jag stickar bättre med strumpstickor. Det där med magic loop får vars till ett ennen tillfälle. Den här koftan har faktiskt gått ganska snabbt att göra. Kanske beroende på alla garnbyten med ränderna. Jag har inte så många trådar att fästa eftersom jag har filtat ihop garnändarna med varandra efterhand som garnsnutten tagit slut. Det kommer i alla fall inte at finnas någon mer kofta som min😉.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk! Får mig att börja fundera på vilka garner jag har liggande och om jag skulle... Ingen kofta man smälter in i bakgrunden med, modig!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag ska väl erkänna att jag har tänkt att i värsta fall kan jag ha den i trädgården...😁. Jag bor på landet, så då skrämmer jag ingen. Mina får och hästar är vana. Å andra sidan ska jag nog ha den på jobbet. Jag är lågstadielärare och då ser barnen var jag är. 😉

    SvaraRadera